75

juni 17, 2011 at 01:54 (Life)

Gisteren en vandaag zouden mijn ouders 75 geworden zijn. Dat is het nadeel van een achterkomerke te zijn, veronderstel ik, dat ik op 21-jarige leeftijd m’n vader verloren ben, en dit jaar mijn 32e verjaardag ook zonder moeder moest vieren.

Mijn pa, de nuchtere rationalist met een fantastisch gevoel voor humor vs mijn ma, die hogere sferen opzocht in alles waar spiritualiteit op geschreven stond en op haar 74e nog even verwonderd en enthousiast kon zijn als een kind van 5. Het zorgde regelmatig voor het nodige vuurwerk, maar waar 2 totaal verschillende werelden elkaar ontmoeten valt ook veel te leren.

Twee wreed schone mensen die veel te vroeg zijn gestorven en waar ik tot de rest van mijn dagen vol lof zal over spreken. Het is grappig hoe ik het vandaag toch niet kon laten om eens naar mijn plafond te staren en “gelukkige verjaardag” te zeggen, ook al ben ik de eerste die een bestaan in het hiernamaals als onzin beschouw. Rationeel denken gaat ook maar op tot dat je in de tuin van je eigen gevoelens gaat spitten, I guess.

Enfin, ma … pa … santé! Geniet van een welverdiend pensioen daarboven ergens.

1 reactie

  1. Griet said,

    krijg warm gevoel als ik dit lees !
    Ook van hieruit een ferme knipoog naar hierboven …. als is het wat overtijd.

Plaats een reactie